Cumpara rovinieta online -
Calculator roviniete Romania

CNADNR a demarat licitatia pentru centura Constanta

CNADNR a demarat astăzi licitatia pentru proiectarea si constructia autostrăzii Centura Constanta. Firmele de constructii interesate sunt invitate să depună documentele de precalificare până pe data de 17 august 2007. Documentatia este disponibilă firmelor si asocierilor de firme din toate tările la adresa:

http://www.andnet.ro/achizitii/documentatii%20atribuire/doc.pdf. În urma etapei de precalificare, firmele selectate vor avea la dispozitie 45 de zile să depună ofertele detaliate. Contractul de constructie al autostrăzii Centura Constanta va fi semnat în cursul lunii noiembrie 2007.

 

Noua variantă de ocolire a orasului Constanta, cu profil de autostradă, este finantată de Banca Europeană de Reconstructie si Dezvoltare si de Guvernul României. Costurile estimate pentru realizarea autostrăzii în lungime de 22,2 km, împreună cu întreaga infrastructură asociată, vor fi de circa 145 milioane de Euro.

 

În data de 19 aprilie 2007, CN ADNR a semnat cu firmele asociate Hill International (Marea Britanie) si WSP (Suedia) contractul de consultantă pentru proiectarea si supervizarea lucrărilor. În acest moment, consultantul se află în faza de detaliere a studiului de fezabilitate initial, pentru care are ca termen de revizuire data de 10 iulie 2007. Pe această bază, constructorul, care va fi stabilit ulterior prin licitatie, va întocmi proiectul de executie.

 

Autostrada va fi proiectată pentru o viteză de deplasare a autovehiculelor de 140 km/h, cu o cale de rulare de 2x7,5 m, zona mediană de 4 m si banda de urgentă de 2x3 m. Traseul autostrăzii începe în apropierea podului Ovidiu, pe DN 2A, trece prin vestul Constantei până în apropierea podului de la Agigea

 

Proiectul implică proiectarea a 5 noduri rutiere si a 21 de lucrări de artă. În ultimele două luni au existat unele probleme legate de autorizarea unor lucrări în apropierea traseului autostrăzii, ceea ce a determinat modificarea traseului în unele zone, cât si adoptarea unor solutii tehnice noi, însă fără depăsirea costurilor estimate initial. La ora actuală mai sunt discutii în legătură cu amplasarea nodului rutier de la Agigea.